POMOC W UTRACIE ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW   i utrzymaniu wagi na właściwym poziomie. Kiedy ćwiczysz, spalasz więcej konsumowanej energii. Warto ...

0 Komentarzy

  1. POMOC W UTRACIE ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW  i utrzymaniu wagi na właściwym poziomie. Kiedy ćwiczysz, spalasz więcej konsumowanej energii. Warto pamiętać, że jeśli chcemy schudnąć musimy mieć ujemny bilans kaloryczny, czyli musimy więcej spalać kalorii niż ich dostarczamy poprzez pożywienie. 
  2. WIĘKSZY POZIOM ENERGII. Jeśli pod koniec dnia pracy czujesz zmęczenie związane z wysiłkiem umysłowym, słabym krążeniem krwi i odczuwanym głodem ćwiczenia zdecydowanie dodadzą Ci sił i energii, nie odwrotnie! Dodatkowo endorfiny poprawią Twój humor i spowodują uśmiech na twarzy ;)
  3. ZMNIEJSZONY STRES I NIEPOKÓJ. Szybki, energiczny spacer przynosi lepsze  i dłużej odczuwalne efekty niż leki przeciwstresowe i uspokajające. Każdego dnia warto spędzić min. 30 minut na świeżym powietrzu, dzięki temu możemy pobyć sam na sam i znaleźć swój sposób na redukcję stresu - to naprawdę działa!
  4. ZAPOBIEGANIE CHOROBOM układu krążenia, cukrzycy, osteoporozie. Regularne ćwiczenia fizyczne wpływają na obniżenie ciśnienia, normalizują poziom cholesterolu i zmniejszają o połowę ryzyko chorób układu krążenia. Ćwiczenia stymulują magazynowanie wapnia w kościach, dzięki czemu skuteczniej zapobiegają osteoporozie niż leki. Aktywność fizyczna może zapobiegać rozwojowi niektórych form chorób nowotworowych, takich jak rak piersi czy okrężnicy. 
  5. SZANSA NA DŁUŻSZE ŻYCIE. Ludzie, którzy dzięki ćwiczeniom spalają co najmniej 2000 kcal tygodniowo, przeciętnie żyją dwa lata dłużej niż osoby, które w ogóle nie ćwiczą.
  6. ZMNIEJSZENIE DOLEGLIWOŚCI przedmiesiączkowych i menopauzalnych. Ćwiczenia fizyczne poprawiają przepływ krwi, rozszerzają naczynia krwionośne i zmniejszają skurcze menstruacyjne. Kobiety aktywne fizycznie  w mniejszym stopniu odczuwają takie dolegliwości jak uderzenia gorąca i nocne poty, charakterystyczne dla okresu menopauzy. 
  7. POPRAWA TRAWIENIA. Aktywność fizyczna stymuluje procesy trawienne  i zapobiega obstrukcjom. 
  8. KORZYŚCI DLA PLECÓW. Ćwiczenia wzmacniają kręgosłup, mięśnie, ścięgna  i więzadła pleców. 
  9. KONIEC Z UCIĄŻLIWYM MARZNIĘCIEM. Ruch poprawia krążenie krwi, rozszerza naczynia krwionośne i wpływa na przyspieszenie metabolizmu – nawet w chwilach, gdy odpoczywasz.
  10. SPOSÓB NA URODĘ. Dzięki ćwiczeniom nasza skóra nabiera zdrowego wyglądu, oczy lśnią, a mięśnie są ładnie wyrzeźbione. Nasza postura się poprawia, a żylaki i cellulit są widocznie zmniejszone.

Jakie powody byście jeszcze dodali do tej listy? Jak systematyczne ćwiczenia wpłynęły na Wasze zdrowie/samopoczucie?

Polecam zaplanować swój tygodniowy/dzienny rozkład ćwiczeń według poniższych proporcji:

  • Cardio – 50 %: energiczny spacer, jazda na rowerze, taniec, aerobik, pływanie; 
  • Trening siłowy – 40 %: podnoszenie ciężarów, joga, pływanie, wspinaczka, marsz;
  • Rozciąganie – 10 %: ćwiczenia rozciągające, joga;







Podobne wpisy

Brak komentarzy: