Odżywcza dieta oraz aktywność fizyczna pomagają nam nie tylko osiągnąć cel jeśli chodzi o poprawę wyglądu, ale przede wszystkim też poprawi...

6 Komentarzy
Odżywcza dieta oraz aktywność fizyczna pomagają nam nie tylko osiągnąć cel jeśli chodzi o poprawę wyglądu, ale przede wszystkim też poprawiają naszego stan zdrowia. 



Na tak zwany "fit life" wpływa jednak o wiele więcej czynników, a takie podejście do pracy nad sobą to proces na całe życie a nie "zrywy" od czasu do czasu, dlatego warto spojrzeć na nie z szerszej perspektywy.

Poniżej wrzucam kilka zajawek, które według mnie oprócz odpowiedniej, zbilansowanej a przede wszystkim odżywczej diety i sportu są jedną z podstaw jeśli chodzi o poprawę samopoczucia.

Nie pal i unikaj alkoholu:

  • palenie skraca życie i zwiększa ryzyko powstawania wielu chorób m.in. raka płuc, trzustki czy przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP);
  • osoby, które nie palą mają znacznie mniejsze problemy zdrowotne;
  • lampka wina od czasu do czasu jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ale nadużywanie alkoholu lub picie zbyt często dla odreagowania w dłużej perspektywie czasu skutecznie wyniszcza nasz organizm.

Wysypiaj się:

  • nasz organizm do odpowiedniej regeneracji potrzebuje ok 6-8 godzin snu;
  • niedostateczna ilość snu powoduje przyjmowanie większej ilości jedzenia i osłabia metabolizm;
  • brak snu ma negatywny wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego;
  • zaburzenia snu mogą zwiększać ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2 oraz chorób układu krążenia;
  • brak snu obniża sprawność intelektualną.

Walcz ze stresem:

  • stres ma wpływ na wszystkie komórki naszego ciała i może powodować objawy fizyczne, takie jak bóle głowy, bóle brzucha, problemy trawienne, nadciśnienie, problemy ze snem, ból szczęki, choroby autoimmunologiczne, depresję, choroby serca czy nowotwory.

Unikaj sztucznego cukru:

  • cukier to jedna z najbardziej uzależniających substancji na świecie (bardziej niż narkotyki!), dodawana jest praktycznie do wszystkiego. Produkty spożywcze aż ociekają cukrem przez co chce nam się coraz więcej i więcej jeść ponadto wprowadzają ogromne spustoszenie do naszego organizmu.

Pij wodę:


Pielęgnuj w sobie poczucie szczęścia:

  • szczęście i optymizm nie tylko poprawiają jakość życia, ale mają też wpływ na zdrowie i długość życia;
  • sposobem na zwiększenie uczucia szczęścia może być skupianie się na pozytywnych stronach codzienności, wdzięczność za obecne w naszym życiu dobro oraz bycie życzliwym dla innych;
  • otaczaj się ludźmi pełnymi optymizmu, nastawionymi pozytywnie, najlepiej takimi, którzy mają cele podobne do twoich!

Co dodalibyście jeszcze do tych kilku punktów?







Podobne wpisy

6 komentarzy:

  1. Sama prawda i należy się jej trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdziłam i stosuję się wszystkich zasad i mogę śmiało stwierdzić, że większość czasu mam super samopoczucie. :)
    Pozdrowienia,
    DaisyLine - mój blog o modzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super dobrze wiedzieć, że jest więcej osób, które mogą potwierdzić, że to działa :) pozdrawiam!

      Usuń
  3. Dobre porady chociaż czasami ciężko się ich trzymać. Ja osobiście walczę z nałogiem palenia papierosów. :/
    Na pewno pozostanę z Tobą na dłużej, obserwuje i pozdrawiam serdecznie <3
    W wolnej chwili zapraszam także do siebie
    http://recenzjella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo się cieszę :)
      Papierosy?! Aaaa !!! mogę Ci jakoś pomóc w walce z tym nałogiem? :)

      Usuń