Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy ze znaczenia składników mineralnych i tego jaki mają wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną. Są to...

0 Komentarzy
Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy ze znaczenia składników mineralnych i tego jaki mają wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną. Są to tak zwane mikro- i makroelementy, które odpowiadają za nasz rozwój i zdrowie.

Przede wszystkim:

  • wspomagają metabolizm,
  • regulują gospodarkę wodną,
  • przyczyniają się do utrzymania naszych kości w dobrej kondycji.

Wybrałam kilka podstawowych składników mineralnych, na które według mnie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, a także wskazówki o jakie produkty należy wzbogacić dietę, aby nie doprowadzić do ich braków.

_______________________________
ŻELAZO - jego niedobór może doprowadzić do uczucia senności i braku koncentracji. Niezbędne jest do produkcji czerwonych krwinek, transportu tlenu we krwi oraz zachowania właściwego poziomu energii. Wzmacnia paznokcie, zapewnia zdrowe i lśniące włosy.

Czego jeść więcej?

Arbuz, dynia, jarmuż, orzechy włoskie, pestki dyni, pietruszka, soczewica, spirulina, ziemniaki.
_______________________________
WAPŃ - pomaga utrzymać mocne i ładne zęby, kości i paznokcie. Reguluje produkcję nowych komórek skóry oraz gojenie się ran. Reguluje funkcjonowanie układu nerwowego.

Czego jeść więcej?

Brokuły, botwina, dynia, figi, jarmuż, migdały, orzechy brazylijskie, szpinak. sardynki.
_______________________________
MAGNEZ - przede wszystkim zmniejsza zmęczenie. Rozluźnia mięśnie. Łagodzi stres i zespół napięcia przedmiesiączkowego. Reguluje działanie układu nerwowego.

Czego jeść więcej?

Cukinia, fasola, komosa ryżowa, orzechy nerkowca, pestki dyni, zielone warzywa liściaste.
 _______________________________
CYNK - wspomaga układ odpornościowy, zmniejsza ryzyko przeziębień. Przyczynia się do utrzymania dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci. Ważny przy produkcji kolagenu i gojeniu tkanek.  Zwalcza stany zapalne i zaczerwienienia.

Czego jeść więcej?

Cieciorka, komosa ryżowa, ostrygi, orzechy włoskie, pestki dyni.
_______________________________
JOD  - ważny dla prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Reguluje metabolizm.

Czego jeść więcej?

Groszek, nabiał, wodorosty.
_______________________________
KRZEM - wspomaga wytrzymałość, elastyczność skóry i włosów, ważny dla wytwarzania kolagenu i mocnej tkanki łącznej.

Czego jeść więcej?

Banany, ryż, ogórki, por, rzodkiewka, seler.
_______________________________




Podobne wpisy

Brak komentarzy: