Bardzo lubię odkrywać różne ciekawe dodatki, które można wykorzystywać w kuchni szybko i prosto, a które mają dobroczynne właściwości dla n...

0 Komentarzy
Bardzo lubię odkrywać różne ciekawe dodatki, które można wykorzystywać w kuchni szybko i prosto, a które mają dobroczynne właściwości dla naszego organizmu.

Wielokrotnie spotkałam się ze słówkiem maca, ale nie do końca tak naprawdę wiedziałam co to jest i jak tego używać, aż w moje ręce bardzo spontanicznie wpadła saszetka z mieloną wersją tej rośliny. 

A zatem maca to jednoroczne warzywo, któremu przypisywane są między innymi właściwości lecznicze i energetyczne. 

Maca polecana jest wszystkim osobom, które prowadzą aktywny tryb życia: zarówno fizyczny (wspomaga budowę masy mięśniowej, powoduje wzrost wydolności organizmu i szybszą regenerację - polecana sportowcom) jak i umysłowy (wspomaga prace mózgu, pamięć i koncentrację oraz pozytywnie wpływa na samopoczucie). 

Maca bogata jest w minerały (cynk, żelazo, wapń, sód i potas), witaminy (z grupy B oraz C, E i A), aminokwasy i nienasycone kwasy tłuszczowe - nie tylko odżywia, ale ma też pozytywne działania na kondycje całego organizmu 

Roślina ta jest bezpieczna dla zdrowia dlatego warto aby wprowadzić ją do codziennej diety, oczywiście dobroczynny efekt zobaczymy dopiero przy regularnym jej stosowaniu. 

Sproszkowaną wersję tej rośliny możemy dodawać do koktajli, jogurtu, owsianki albo innych napojów - najlepiej do 30 minut przed posiłkiem, dziennie ok 3-5 g tj. mała łyżeczka. 

Ja się oczywiście skusiłam jako dodatek do zielonego koktajlu :)

Dajcie znać, czy jest Wam znana ta roślina, czy stosujecie i zauważyliście jakieś pozytywne efekty u siebie. 





Podobne wpisy

Brak komentarzy: